SkiResort - běžky

Běžecké trasy pod Černou horou: Zelená trasa

Zelená trasa 1

Červená výšina - Rudník, Terezín - Čistá - Černý Důl - Hoffmanovy Boudy

Trasa začíná na Červené výšině. Ve směru od Hostinného se uhýbá vlevo. Asi po 800 m se objíždí zprava Rudnická rokle (bývalý areál motokrosu), sjíždí se prudším klesáním k silnici. Překročí se silnice, trasa pokračuje přes můstek vpravo směrem k Základní škole v Rudníku. Pokračuje přes pole směr telekomunikační vysílač U křížku. Z tohoto místa je překrásný pohled na Černou horu a Kotel. Od vysílače pokračuje ve směru na Čistou a Černý Důl - orientačním bodem je další vysílač na Spálově. Na rozcestí odbočuje doleva na Fořt. Pokračuje se rovně. Po překročení silnice pokračuje stejným směrem rovně přes pastviny nad Čistou až k lesu. Na dalším rozcestí odbočuje doprava na směr trasy 3 - okruh Červená výšina. Pokračuje rovně až k lesu pod Smrčinou. Smrčina se objíždí vlevo lesní cestou. Rozcestí, odbočka vlevo na Černý Důl (trať vyjíždí místní). Z Černého Dolu návaznost na lyžařské trasy od Hrnčířských nebo Tetřevích Bud a stále udržované běžecké trasy „Černá hora“. Pokračuje se rovně pod Čisteckým Bolkovem nad řadou chatek ve tvaru A. Rozcestí, odbočka doprava na trasu 2 od Janovic a Bolkova. Pokračovat rovně na Hoffmanovy Boudy. Občerstvení v Penzionu Smrčina nebo na Hoffmanově boudě.

Tuto trasu lze výhodně použít při dojezdech z hřebenů Krkonoš od Černé hory směr Rudník, Terezín, Prosečné, Dolní Lánov nebo na 8,6 km dojezd od Černého Dolu směr i na Hostinné.

• Délka: 12,8 km
  • Možnosti občerstvení: Penzion Smrčina – Hoffmanova bouda
  • Odkaz na mapy.cz

Zelená trasa 2

Červená výšina - Rudník - Janovice - Rudník, Bolkov - Hoffmanovy boudy Průběh trasy: 0,0 km

Trasa začíná na Červené výšině. Ve směru od Hostinného se uhýbá doprava souběžně po červené trase Hostinné-Čermná. Na rozcestí rovně pokračuje červenou trasou do Čermné nebo Pilníkova. Odbočuje se doleva lesní cestou. Pozor, prudký sjezd! Vede přes most k silnici. Překračuje se silnice Rudník-Mladé Buky. Strmým stoupáním na volné planiny směr Janovice (na dohled). Objíždí se Janovice zleva a překračuje statkářská silnice, pokračuje rovně. Sjíždí se prudším sjezdem do Bolkova k „Hospodě u Petry“. Za silnicí pokračuje prudším výstupem na pláně vlevo od Bolkova. Táhlý výstup severním směrem Černá hora mezi remízky. Rozcestí, narazí se na trasu 1 od Černého Dolu a odbočí doprava stejným směrem na Hoffmanovy Boudy. Hoffmanovy Boudy.

Stejnou cestou zpět. Tuto trasu lze výhodně použít při dojezdu z hřebenů Krkonoš, Směr Rudník (Pivovar, Dřevařské závody), Hostinné, Čermná, Pilníkov.

• Délka: 10,7 km
  • Možnosti občerstvení: Penzion Smrčina – Hoffmanova bouda
  • Odkaz na mapy.cz

Zelená trasa 3

Okruh Červená výšina - Rudník, Terezín - Čistá - Bolkov - Červená výšina

Trasa začíná na Červené výšině stejným směrem, jako trasa 1 až k Čisté. Na rozcestí rovně směr trasy 1, odbočit doprava na spojnici Čistá - Bolkov. Pokračuje se 2 km, asi uprostřed je lyžařský přechod - můstek. Rozcestí, narazí se na trasu 2, odbočit doprava po trase 2 (obrácený směr). 10,9 km Bolkov - „Hospoda u Petry“. Občerstvení. Pokračovat stále po trase 2 směr Janovice, silnice Rudník-Mladé Buky, roklí na červenou trasu, odbočit doprava zpět na Červenou výšinu.

Zelená trasa 4

Rozcestí Fořt, konec modré trasy - Čistá - Rudník,Terezín - Červená výšina

Je spojnicí modré a červené trasy přes Rudník.

Trasa začíná u konce modré trasy ve Fořtu - první chalupa pod lesem. Vede přes můstek vlevo od silnice Fořt-Čistá přes volné pláně. Překračuje se silnice Fořt-Čistá, dále okolo hřiště v Čisté. Rozcestí pod Spálovem, narazí na trasu 1, odbočit v obráceném směru doprava směr Rudník, Terezín - Červená výšina. Červená výšina. Odtud možné pokračovat směr Hostinné, Čistá, Pilníkov

Lokalita
Aktuální stav běžkařských stop v Krkonoších

Ověřte si, kdy byla vámi vybraná trasa naposledy upravena. Data z GPS v rolbách se přenášejí přímo do mapy a vy tak budete v dokonalém obraze.

Dovolená s dětmi v Krkonoších

Naplňte rodinný čas v Krkonoších pohybem v přírodě, poznáním, zábavou a pohádkovým dobrodružstvím. Vybrali jsme pro vás ta nejlepší místa, naplánovali trasy, připravili dobrodružný lov razítek a víme, kam se schovat při špatném počasí.