Krakonošova cesta
Mapa

Pec pod Sněžkou - Vrchlabí - Strážné - Pec pod Sněžkou

Velmi náročný cyklovýlet jen pro zkušené, zdatné a odvážné cyklisty. Výhledy však stojí za to, příroda se mění před očima a nejvyšší partie Krkonoš se jen tak neokoukají.

Až budete stoupat výš do hor, všímejte si, jak se mění příroda kolem vás. Dole na úpatí hor a v údolích se daří stromům listnáčům, obzvlášť bukům, výš na svazích hor pak "otužilejším" smrkům. Nahoře na plochých vršcích, kde foukají studené větry a půda je často podmáčená se daří nízké kosodřevině, travám a rašeliníku. Na nejvyšších vrcholcích, posetých kamením se drží chomáčky trav, mechy a lišejníky. Nad tím vším se tyčí majestátný jehlan Sněžky - za poslední doby ledové ho takhle vybrousily ledovce. Na severní straně hor po nich ještě zbyly nahrnuté morény a ledovcová jezera. Po době ledové zůstala i tvář plochých vršků hor, které připomínají tundru kdesi v daleké Skandinávii.

Z Pece pod Sněžkou se vydejte do Velké Úpy po modré turistické značce. Ve Velké Úpě u hotelu Javoří mlýn odbočte na cyklotrasu č. K23, která je současně zeleně značenou turistickou trasou. Pojedete Javorskou cestou až k Vlašským boudám, kde odbočíte z trasy K23 na Thámovy boudy a pojedete po 1. Krkonošské cyklo NS až na "Václavák". Vydáte se vpravo po cyklotrase K1B ke Kolínské boudě, Pražské boudě, Hrnčířským boudám až na rozcestí Pod Lesní boudou. Tady odbočte vlevo, stále po K1B až na Tetřeví boudy. Nyní vás čeká dlouhý sjezd po cyklotrase K1B. Za Hanapetrovou Pasekou (asi 1 km) odbočte vlevo na trasu K1C, sjeďte do Dolního Dvora a dále Horního Lánova. Tady odbočte z hlavní silnice doprava po modře značené cyklotrase č. 4301 a sledujte stále asfaltovou cestu (neodbočujte doleva po cyklotrase). Napojíte se na hlavní silnici v Hořejším Vrchlabí a můžete sjet do centra Vrchlabí, brány středních Krkonoš.

Odsud vás čeká dlouhý táhlý výjezd do vrcholových partií Krkonoš. Vydejte se zpět do Hořejšího Vrchlabí a odbočte vpravo na obec Strážné. V centru obce najedete na cyklotrasu K1A, vedoucí současně s červenou turistickou značkou, a pojedete kolem Hříběcí boudy, Přední Rennerovky, Zadní Rennerovky, kolem Chalupy Na Rozcestí až k Výrovce. U chaty Výrovka odbočíte vpravo a kolem Richtrových bud sjedete zpět do Pece pod Sněžkou.

• Délka: 64 km
  • Časová náročnost: min. 6 hod.
  • Povrch: trasa vede po asfaltovém, zpevněném i nezpevněném povrchu.
  • Zajímavosti: Pec pod Sněžkou, Vlašské boudy, Černohorské rašeliniště, Kolínská bouda, Tetřeví boudy, Dolní Dvůr, Vrchlabí, Strážné, Hříběcí bouda, Chalupa Na Rozcestí, chata Výrovka, Pec pod Sněžkou

Informace

GPX soubor
formát gpx (439.21 KB)
Poznejte Krkonoše na kole

Nebojte se vyrazit na kolo do nejvyšších hor. Více než 900 km cyklotras vás provede přírodou, kterou jinde neuvidíte.

Dovolená s dětmi v Krkonoších

Naplňte rodinný čas v Krkonoších pohybem v přírodě, poznáním, zábavou a pohádkovým dobrodružstvím. Vybrali jsme pro vás ta nejlepší místa, naplánovali trasy, připravili dobrodružný lov razítek a víme, kam se schovat při špatném počasí.