Kolem Černé hory
Mapa

Černý Důl - Janské Lázně

Z Černého Dolu, které vyniká svou hornickou historií, se vydejte vzhůru a na kole kolem Černé hory si užijte spoustu krásných výhledů do kraje. Odpočinek nabízí lázeňské městečko Janské Lázně s potěchou pro duši, tělo i váš mlsný jazyk.

Doporučená trasa vás povede po značených cyklotrasách, zpevněném i nezpevněném povrchu a začíná na náměstí v Černém Dole. V Muzeu podzemí se můžete poutavě seznámit s historií dolování v Krkonoších. Je-li vám toto téma blízké, neměli byste vynechat Vápenickou stezku a Hornickou naučnou stezku Berghaus, kterou budete po naší doporučené trase míjet.

Z náměstí se vydejte na sever a stoupejte po úzké silnici, po cyklotrase K1E, která vede souběžně s modrou turistickou značkou. Na rozcestí Údolí potoka Čistá odbočte vpravo, kde začíná cyklotrasa č. K19B. Ta vás povede stále do kopce až k rozcestníku Luční svážnice, kde se kopec láme a odtud už to bude příjemná jízda s mírným nebo prudším sjezdem. Kolem Zrcadel (1243 m n. m.) a Černé hory (1299 m n. m.) přijedete na Zrcadlové boudy. V Zrcadlovské zatáčce narazíte na cyklotrasu č. K19A, odbočíte na ní doprava a budete klesat na Hofmanovy boudy, kde nemůžete přehlédnout Stezku korunami stromů. Odbočíte doleva a po cyklotrase č. 22 sjedete do Janských Lázní až na kolonádu.

Informace

Lokalita
GPX soubor
formát gpx (107.64 KB)
Poznejte Krkonoše na kole

Nebojte se vyrazit na kolo do nejvyšších hor. Více než 900 km cyklotras vás provede přírodou, kterou jinde neuvidíte.

Dovolená s dětmi v Krkonoších

Naplňte rodinný čas v Krkonoších pohybem v přírodě, poznáním, zábavou a pohádkovým dobrodružstvím. Vybrali jsme pro vás ta nejlepší místa, naplánovali trasy, připravili dobrodružný lov razítek a víme, kam se schovat při špatném počasí.